BRAND DNA
-Quality
Designing the value of time and life in vintage by adding craftmanship to bring out the best quality is the core to the Orleans store. To break the stereotype that vintage clothing is worn-out, we are working on offering the best fabric, fit, and manufacturing processes.
-Originality
Vintage adds a story with the passage of time. However, the originality of each garment does not change. Our efforts to preserve the originality continue, Orleans store respects the unique authenticity and heritage of vintage and adding value.
-Sustainability
The value of vintage in a consumer-society can also be explained by the term, sustainability. Orleans Store utilizes old fabrics and materials to create new fashion items. While enjoying fashion, creating a moment to contribute to society, bringing new life to old items, Orleans is proud to be a brand that contributes to a sustainable environment.
BRAND DNA
-Quality
빈티지에 담긴 시간과 삶의 가치를 디자인과
기술을 더해 최고의 퀄리티를 이끌어 내는 노력은 올리언스 스토어의 핵심입니다. 빈티지 의류는 낡은 것이다라는 고정관념을 타파하고자 오늘도 최고의 원단, 핏, 제조 공정을 위해 시간을 쏟습니다.
-Originality
빈티지는 시간의 흐름과 함께 스토리가 더해집니다. 그러나 각 옷들이 가진 오리지널리티는 변하지 않습니다. 빈티지가 가지는 고유의 진정성과 헤리티지를 존중하며 가치를 더하는 것, 올리언스의 오리지널리티를 지키기 위한 노력은 오늘도 계속됩니다.
-Sustainability
소비 사회에서 빈티지의 가치는 지속가능성으로도 설명될 수 있습니다. 올리언스 스토어는 폐원단 및 자재를 활용하여 새로운 패션 아이템을 만들어냅니다. 패션을 즐기는 한편으로사회에 공헌할 수 있는 순간을 만들어 내는 것, 낡은 아이템에 새 생명을 불어넣는 것, 올리언스는 지속 가능한 환경에 기여하는 브랜드로서 자부심을 가집니다.